Timisoara - Cai Rutiere

Detalii

Categorie
Despre Romania
Modificat
acum 2 ani si 2 luni
Vizualizari
229

Voteaza & Distribuie

Prezentare

    Teritoriul administrativ al municipiului Timisoara poseda o retea rutiera construita densa, formata din drumuri europene, nationale, judetene si comunale, dupa cum urmeaza:
  • DRUMUL EUROPEAN E 70, care intra in tara dinspre Iugoslavia si face legatura, prin Timisoara, cu sudul tarii si cu capitala Bucuresti - drum modernizat.
  • DRUMUL EUROPEAN E 671, care strabate vestul tarii, de la nord la sud, trecand prin Timisoara - drum modernizat.
  • DRUMUL NATIONAL DN 6, limita de judet-Lugoj-Sinnicolau-Cenad-frontiera Ungariei, strabate teritoriul zonei la nord - vest, pe un tronson de 7,1 km. DN 6
  • DRUMUL NATIONAL DN 59, Timisoara-Moravita-frontiera cu Serbia, strabate teritoriul studiat la sud-vest, pe un tronson de 3,25 km. DN 59.
  • DRUMUL NATIONAL DN 59 A, Timisoara-Jimbolia-frontiera cu Serbia, strabate teritoriul studiat la vest, pe un tronson de 2 km. DRUMUL NATIONAL DN 69, Timisoara-Ortisoara-limita de judet, strabate teritoriul studiat la nord - nord - vest, pe un tronson de 2,3 Km.
  • DRUMUL JUDETEAN DJ 591, Timisoara-Sinmihaiul Roman-Cenei, se afla la vestul teritoriului, pe un tronson de 0,7 km.
  • DRUMUL JUDETEAN DJ 592, Timisoara-Buzias-Lugoj, strabate teritoriul studiat la sud-vest, pe un tronson de 0,2 km.
  • DRUMUL JUDETEAN DJ 691, Timisoara-Pischia-Fibis-Masloc-Neudorf, penetreaza in partea de nord teritoriul studiat, avand imbracaminte bituminoasa degradata si necesita reabilitare.
  • DRUMUL COMUNAL DC 155, Timisoara-Chisoda-Giroc-Urseni, strabate teritoriul studiat la est, pe un tronson de 0,7km.
  • DRUMUL COMUNAL DC 149, Timisoara-Mosnita Veche, strabate teritoriul studiat la est, pe un tronson de 0,7 km.
  • DRUMUL COMUNAL DC 64, Timisoara-Giarmata Vii, penetreaza in partea de nord-nord est teritoriul studiat.
  • DRUMUL COMUNAL DC 152, Timisoara-Chisoda-Giroc, penetreaza in partea de sud-sud est teritoriul studiat.
    In Timisoara lungimea totala a strazilor este de 534 km., din care 2,65 km. - strazi de categoria I (100% modernizate), 55,34 km. - strazi de categoria II (96,4% modernizate), 312,54 km. - strazi de categoria III (64,8% modernizate) si 163,47 km.
- strazi de categoria IV (47,35% modernizate). Suprafata totala a cailor de comunicatii rutiere timisorene este de 575,43 ha.
    In municipiul Timisoara se remarca existenta unei conceptii flexibile in domeniul infrastructurii de circulatie, cu o vechime mai mare de 100 ani, structura existenta a retelei stradale majore fiind inelar radiala, cuprinzind artere de penetrare spre zona centrala si 4 inele majore de circulatie.
    Circulatia in afara municipiului se desfasoara prin arterele de penetratie, care au asigurata continuitatea cu retele radiale majore urbane. Legaturile rutiere afecteaza foarte putin teritoriul inconjurator orasului, ele fiind in general radiale si de penetratie, dar incarca in mod excesiv circulatia interna a orasului, aducand-o la limita functionalitatii.
Inexistenta unui Plan Urbanistic General Periurban, instrument necesar pentru asigurarea unei dezvoltari urbane armonioase a zonei a determinat necorelarea intre retelele rutiere municipale si periurbane, ceea ce determina discontinuitati in trafic.
    Datorita faptului ca centura ocolitoare a orasului nu este finalizata, iar portiunile existente sunt scurte si discontinue, nu este posibila descarcarea circulatiei orasului de cea de tranzit. Traficul de transport si penetratie se desfasoara prin trama stradala majora a Timisoarei, folosind trasee de strazi ce intra in componenta inelelor de circulatie, producand vibratii, poluare fonica si cu noxe si degradarea infrastructurii cailor de circulatie si a cladirilor.

Date preluate din Statutul Municipiului Timisoara.